INŠPIRÁCIE NA NOVÝ ZAČIATOK

Tiež máte po vianočných sviatkoch a na začiatku každého nového roka naliehavý pocit, že nadišiel ten správny čas urobiť čiaru za prejedaním, lenivosťou a neporiadkom v byte aj v duši? Ale vaše predsavzatia sa vždy náhle vytratia a najneskôr na konci januára sa opäť vraciate do starých koľají? Nezúfajte a inšpirujte sa našimi nápadmi na „nový začiatok”, ktorý nebude mať „rýchly koniec”. :o)

 

6 DÔVODOV, PREČO ZAČAŤ CVIČIŤ

Prečo rozhýbať svoje telo? Nielen kvôli nadbytočným kilám, ale aj pre ďalšie podstatné dôvody, ktoré vás môžu motivovať, aby ste vydržali cvičiť čo najdlhšie.

  1. DOBRÁ NÁLADA

Keď športujeme, vyplavujú sa nám do tela endorfíny. Sú to prírodné chemické látky, ktoré zlepšujú náladu a pomáhajú znižovať stres.

 

  1. POZITÍVNY VPLYV NA METABOLIZMUS, KRVNÝ TLAK
    A CHOLESTEROL

Pravidelným cvičením sa zvyšuje podiel svalových vlákien, ktorých navýšením spálite viac kalórií. Zároveň sa znižuje krvný tlak a aj hladina „zlého” cholesterolu v krvi.

 

  1. ZNÍŽENIE RIZIKA OSTEOPORÓZY

Pri osteoporóze dochádza k ubúdaniu kostnej hmoty. Kosti sú pri tejto chorobe krehké a môžu sa ľahšie zlomiť. Pravidelným cvičením sa stimulujú kostné bunky, ktoré podmieňujú tvorbu kostnej hmoty.

 

  1. PREVENCIA PROTI ZRANENIAM

Vybudovaním svalovej hmoty telo zosilnie. Vďaka tomu získajú kĺby a väzivo lepšiu ochranu pred zraneniami. 
 

  1. FORMOVANIE POSTAVY

Posilňovaním svalov získa vaša postava krajšie, vypracované tvary a vaše telo bude oveľa ohybnejšie.

 

  1. ZVÝŠENIE SEBADÔVERY

Keď sa cítite dobre fyzicky a máte lepší vzhľad, zdvihne sa aj vaše sebavedomie. 

 

 

KOŠE A KOŠÍKY: NENÁPADNÍ BOJOVNÍCI
S NEPORIADKOM

Vo väčšine prípadov platí, že keď máme okolo seba upratané, pôsobí to dobre aj na našu psychiku. Chaos vystrieda poriadok a my sa zrazu cítime omnoho lepšie. Máme pre vás zaručený tip, ako si okolo seba raz a navždy vytvoriť harmonické prostredie: ZAOBSTARAJTE SI KOŠE
A KOŠÍKY!

Ich využitie je skutočne všestranné: v kuchyni vám poslúžia na ovocie
a zeleninu alebo na príbory, v obývacej izbe do nich môžete odkladať časopisy alebo v nich nosiť drevo ku krbu, v kúpeľni sú to skvelé úkryty na kozmetické prípravky či špinavú bielizeň a v detskej izbičke môžu do nich vaše zlatíčka poschovávať svojich milovaných plyšákov.

Rôznorodé sú aj materiály, ktoré sa na výrobu košov rozličných veľkostí používajú. Môžu to byť prírodné materiály, ako napríklad vŕbové prútie, bambus alebo vodný hyacint. Alebo umelé, napríklad polypropylén či kov. Vďaka materiálovej pestrosti sa košíky dokážu skvele prispôsobiť akémukoľvek typu interiéru – od rustikálneho až po minimalistický. Skrátka bez týchto šikovných pomocníkov sa nezaobíde žiadna domácnosť. :o)

 

UROBTE SI ČAS NA DESIATU AJ OLOVRANT

Pokiaľ sa staráte o svoju váhu, nezabúdajte na to, že by ste si mali pravidelne dopriať desiatu aj olovrant. Tieto menšie pokrmy vám dodajú energiu v priebehu dňa medzi hlavnými jedlami a vaše telo „ubezpečia”, že ďalšiu dávku jedla dostane už čoskoro. A keď vaše telo nehladuje, nemá tendenciu ukladať si tukové zásoby na „horšie časy”.

Takže aj keď je váš pracovný a rodinný život hektický, skúste si nájsť čas na desiatu aj olovrant zo zdravých surovín. Ideálne je pripraviť si tieto jedlá v pohodlí domova a vziať si ich so sebou. Je to lepšie, ako si niekde narýchlo zháňať čosi pod zub. Vyskúšajte napríklad náš OVOCNÝ POHÁR, ktorým zaženiete nielen hlad, ale aj chuť na sladké.

INGREDIENCIE:

1 väčšie balenie kvalitného bieleho jogurtu
2 – 3 lyžice sezónneho alebo mrazeného drobného ovocia (jahody, ríbezle, maliny, čučoriedky...)
2 – 3 lyžice müsli alebo orieškov či semienok (mandle, vlašské orechy, chia semienka, slnečnicové semienka...)
med na osladenie

Na dno dózy na jogurt s uzáverom dáme müsli, potom ovocie, med a vrstvu jogurtu. Vrstvy opakujeme, až dokým dóza nebude plná. Do nádobky na veku si môžete schovať ešte jednu zo svojich obľúbených vrstiev, ktorá sa do dózy už nezmestila. Biely jogurt je možné nahradiť aj kyslou smotanou alebo pudingom.

Prajeme vám dobrú chuť! :o)