INŠPIRÁCIE NA JARNÝ REŠTART

Po dlhej zime sa všetci potrebujeme trochu prebrať k životu. Nabrať silu a energiu, aby sme si prichádzajúcu jar a leto poriadne užili. Ako na to? Je zaujímavé, že tie najjednoduchšie riešenia bývajú zároveň aj najúčinnejšie. My sme zopár z nich oprášili, aby ste si ich mohli naordinovať. Prajeme vydarený reštart! :o)
 

VYSPITE SA DO RUŽOVA

Viete, že prespíme skoro tretinu života a že človek je asi jediný tvor, ktorý si spánok vedome odopiera? A pritom kvalitný a dostatočne dlhý spánok je pre nás veľmi dôležitý. Regeneruje naše telo a zlepšuje náš psychický stav aj náladu. Ak sa zle vyspíme, sme celý deň podráždení, spomalení a unavení. Skrátka cítime sa nanič. Tak aký je recept na dobrý spánok?

  • Spánku venujte 6 – 9 hodín denne. Ideálna dĺžka spánku je pre každého z nás individuálna. Skúste si na sebe vypozorovať, koľko hodín spánku je pre vás optimálnych.
  • Choďte spať a vstávajte v pravidelnom čase. A to aj cez víkend.
  • Nejedzte a nešportujte tesne pred spaním.
  • Skôr ako pôjdete do postele, vyvarujte sa surfovaniu na internete. Modré svetlo z mobilu či tabletu sťažuje zaspávanie.
  • Spite v úplnej tme a v chladnejšej miestnosti.
  • Sex, sprcha či krátka prechádzka pred spaním sú tou najlepšou uspávankou. :o)

„POKECAJTE“ S KAMARÁTKOU

V dávnych dobách spolu ženy trávili omnoho viac času ako dnes. Spoločne varili, vychovávali deti a vykonávali drobné práce. A popritom ešte stihli prebrať všetko, čo ich trápi a čo im robí radosť.

Dnes už toto spoločné spolunažívanie žien nie je také bežné. A je to trošku škoda. Priateľstvo totiž prináša ženám psychickú pohodu a pomáha im odbúravať stres. Sú si vzájomnou oporou, dávajú si rady, zdieľajú emócie. Veď to poznáte. S dobrou kamarátkou sa nemusíte vidieť aj celé roky a keď sa po dlhom čase stretnete, ako keby ste sa rozlúčili len včera. Tak vyrazte napríklad na spoločný víkend bez rodiny alebo si sadnite niekam na kávu a trkotajte o všetkom možnom. Je to poriadna očista! :o)

PREBEHNITE SA SPOLU S DEŤMI

Pohyb zlepšuje náladu, to nie je žiadna novinka. Všeobecne sa v dnešnej dobe málo hýbeme. A rovnako sú na tom aj naše deti. Síce navštevujú rôzne športové krúžky, často úzko špecializované na jeden typ športu, ale také to prirodzené športovanie – chôdza, beh, lezenie, hádzanie si lopty či skákanie cez švihadlo, sa pomaly vytráca.  

Buďme svojim ratolestiam príkladom. Pokiaľ to bude možné, zahrňme pohyb do programu bežného dňa aspoň na 60 minút. Prospeje to nám aj im. Samozrejme, nemusí to byť jedna hodina nepretržite, môžete si ju rozložiť na celý deň. Napríklad ráno cestou do školy vystúpte o jednu zastávku skôr a choďte pešo, zahrajte si vybíjanú na dvore, naučte detičky skákať gumu alebo škôlku. Alebo sa prejdite spoločne po lese. Možností je mnoho. Chce to len trochu zabojovať s vlastnou lenivosťou. :o)