PREDJARNÉ INŠPIRÁCIE

Zima už stráca svoju mrazivú silu, po krátkych a smutných dňoch prichádzajú dlhšie a slnečnejšie. Na horách ešte, samozrejme, kraľuje sneh a môžeme si poriadne užiť zimné športy, ale v nížinách už namiesto snehu zo zeme začínajú vykúkať biele snežienky. Jar sa ešte nechopila naplno žezla, ale zima je už unavená a nechce sa jej vládnuť. Toto medziobdobie nazývame predjarie. Poďme sa spoločne naladiť na jeho jemné vibrácie a privolajme rozkvitnutú jar! Krásne čítanie ;)

ČO JE TO PREDJARIE?

Vedeli ste, že naši predkovia rozlišovali až osem ročných období? Žili vo väčšom prepojení s prírodou, na ktorej boli závislí, preto si viac všímali i tie najdrobnejšie zmeny. A práve čas, keď obávaná zima pomalinky stráca svoju vládu nad svetom, vnímali naši predkovia, ako jeden z najdôležitejších a tešili sa naň dlhé zimné mesiace. Predjarie trvá od 24. februára do 19. marca, teda od Mateja do Jozefa. Začína rozkvetom snežienok, či návratom prvých sťahovavých vtákov, čo našim babičkám a dedkom jasne signalizovalo pozvoľný nástup jari. Aj vy sa už tešíte na prvé jarné kvietky?

SPRÍJEMNIME SI KONIEC ZIMY

Pravdou je, že prelom februára a marca býva spojený s množstvom nepríjemných vecí a akútny nedostatok slnka nám už začína pekne liezť na nervy. Topiaci sa sneh a nestále daždivé počasie každý rok spôsobujú, že je všade veľa blata. Z toho môžu mať radosť jedine naši malí nezbedníci, ale starostlivým maminkách to spôsobuje len nové vrásky na tvári. Veď žiadna z nás nechce, aby jej miláčikovia behali celé dni ufúľaní od hlavy po päty. Na druhej strane ich ani nechceme držať zavretých doma, pretože s prvými slnečnými lúčmi všetci cítime nutkanie začať sa opäť aktívne hýbať.

Tu je zopár rád, čo robiť počas predjaria:

1. PODPORTE SI IMUNITU

Obávané chrípkové obdobie je v plnom prúde. Chráňte imunitu celej svojej rodiny. Okrem preventívneho očkovania dnes v lekárni dostanete množstvo vitamínových prípravkov, ktoré môžu byť veľmi nápomocné a udržia vás v bezpečí pred všadeprítomnými bacilmi. Nezabúdajte ani na ovocie a zeleninu s vysokým obsahom vitamínu C.

2. VYNECHAJTE MÚKU

Poznáte to, ráno sa obliekate do práce a tá sukňa je zrazu nejaká úzka. Žeby sa zbehla v práčke? Nejedna z nás sa počas zimných mesiacov zaguľatila a ani si to možno nevšimla. Skúste na pár týždňov vynechať pečivo s obsahom lepku. Do svojho jedálnička zaraďte pohánku a strukoviny a kilá pôjdu rýchlo dole. A skúste obmedziť aj alkohol, pripravíte si tak pôdu pre jarný detox.

3. PRETRIEĎTE SI LEKÁRNIČKU

Využite tento čas na väčšie upratovanie a hlavne pretriedenie nahromadených vecí. Kedy ste si naposledy upratovali lekárničku? Ak si pravidelne nekontrolujeme expiráciu liekov, ktoré máme doma, môže to mať pre nás neblahé dôsledky. Raz za čas je preto dobré poriadne ich prevetrať. Nepoužité lieky ale niekdy nevyhadzujte, ani nesplachujte do záchoda, či nevylievajte do umývadla! Odneste ich do lekárne, kde ich odborníci bezpečne zlikvidujú.

4. VYHOĎTE STARÚ KOZMETIKU

Ako často meníte špirálu na oči? Novú by ste si mali kúpiť po troch mesiacoch. Úprimne si povedzme, že každá z nás má nejaký kozmetický výrobok, o ktorom vie, že je už dávno po záruke. Je na čase urobiť si konečne poriadok a všetko staré nekompromisne vyhodiť! Stará kozmetika môže vašej pleti uškodiť, aj keď sa vám nezdá, že by bola pokazená.

5. PRIPRAVTE SA NA JAR

Dovoľte prvým jarným lúčom vstúpiť do vašich domovov aj sŕdc! Spestrite svoj domov kyticou jarných kvetov alebo jarnými vzormi či žiarivými farbami. Uvidíte, ako tým členom rodiny vykúzlite úsmev na tvári a pritiahnete domov novú jarnú náladu.

6. NEZABUDNITE RELAXOVAŤ

Už žiadne výhovorky, toto je rok, kedy sa konečne naučíte relaxovať! Doprajte si po práci pár minút len pre seba, deti aj manžel to bez vás chvíľku zvládnu ;) Nemusíte odpočinku venovať dlhé hodiny, stačí len pár minút denne, ale robte to pravidelne, iba tak to bude mať efekt. Nájdite si tiché miestečko, posaďte sa do pohodlnej polohy, prikryte sa mäkkou dekou, aby ste sa cítili naozaj komfortne, zatvorte oči, zhlboka sa nadýchnite, zadržte na chvíľku dych a pomaly vydychujte. Cítite tú úľavu?